Celem projektu, w ramach którego powstał System SOW, jest zwiększenie dostępności pomocy oferowanej w ramach zadań i programów finansowanych ze środków PFRON, których realizatorem są Jednostki Samorządu Terytorialnego.
System SOW umożliwia Osobom Niepełnosprawnym i podmiotom działającym na ich rzecz proces aplikowania o środki PFRON będące w gestii jednostek samorządowych bezpośrednio za pomocą systemu informatycznego. Pozwala na weryfikację wniosków osób indywidualnych i instytucji na etapie przyznawania dofinansowań, jak również na badanie skuteczności wydatkowania środków PFRON.
Możliwe jest załatwienie sprawy drogą elektroniczną na każdym jej etapie:
• uzyskanie informacji,
• wypełnienie wniosku,
• podpisanie i złożenie wniosku,
• dokonanie ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień,
• zapoznanie się ze wzorem umowy,
• rozliczenie dofinansowania.
Dostęp do Systemu jest nieodpłatny. Podstawowym i jedynym wymaganiem w celu spełnienia warunku zapewnienia ogólnokrajowego zasięgu jest dostęp do sieci internetowej. Pełne korzystanie z Systemu wymaga posiadania narzędzia autoryzacji – uwierzytelnienia przez profil zaufany na platformie ePUAP lub przy pomocy kwalifikowalnego podpisu elektronicznego.
System SOW podzielony został na trzy moduły:
Moduł Wnioskodawcy – moduł przeznaczony dla Wnioskodawców,
• Moduł Realizatora – moduł przeznaczony dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego,
• Moduł PFRON – moduł przeznaczony dla pracowników Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Równie ważną rolę odgrywają działania wspierające Użytkowników Systemu SOW:
• portal,
• kreator, informator,
• szkolenia stacjonarne,
• szkolenia e-learningowe,
• webinaria,
• infolinia.
Wszystko o Systemie SOW:
https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/info/
Jak założyć profil zaufany:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany#scenariusz-przez-internet
Filmy instruktażowe dot. Moduł Wnioskodawcy znajdziecie Państwo na stronie:
Kontakt
Szczegółowych informacji dotyczących programu udzielają pracownicy PCPR w Pleszewie:
Pani Małgorzata Szeląg, Pani Klaudia Góralczyk
pod nr tel. (62) 7420 161 wew. 206 lub 207
oraz w siedzibie PCPR w Pleszewie, ul. Kazimierza Wielkiego 7a, 63-300 Pleszew, biuro nr 1 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30