2024-07-12
Aktualności
Dodatek do opłaty za energię elektryczną dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora


Komu przysługuje?

Osoby posiadająca orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub w przypadku dzieci do 16 roku życia- orzeczenie o niepełnosprawności, które na podstawie skierowania Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) korzystają z koncentratora tlenu lub respiratora.

Na czym polega pomoc?

Osoba składająca wniosek może otrzymać 100 złotych miesięcznie w formie dodatku do opłaty za energię elektryczną. Dodatek nie podlega rozliczeniu - nie ma konieczności okazywania opłaconych rachunków.

Kiedy można składać wniosek?

Nabór wniosków ruszy na przełomie października i listopada, ale dodatek może być przyznany na opłaty poniesione już od 1 lipca 2024 roku. W tym roku wniosek można złożyć do końca listopada. W kolejnych latach termin naboru wniosków określi Zarząd Funduszu.

Ile razy można złożyć wniosek o dodatek?

We wniosku należy wskazać okres objęty zwrotem kosztów opłaty za energię. Okres ten nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące - w ciągu roku maksymalnie można złożyć 4 wnioski. Należy pamiętać, że dodatek dotyczy opłat poniesionych od dnia 1 lipca 2024 r.

Kto rozpatruje wnioski?

Wnioski składa się w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania. Pracownik PCPR sprawdza czy Wnioskodawca spełnia warunki do wypłaty dodatku oraz weryfikuje czy wniosek jest poprawnie wypełniony i posiada niezbędne załączniki. Dodatek jest wypłacany ze środków publicznych, dlatego PCPR uprawnione jest do kontroli zgodności złożonego wniosku ze stanem faktycznym.


PCPR Pleszew 2007-2024