Informacje o sposobie przyjmowania i załatwiania spraw
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pleszewie
ul. Kazimierza Wielkiego 7a, 63-300 Pleszew
NIP: 617 184 80 88, REGON: 250864103
Godziny przyjęć klientów: poniedziałek - piątek w godzinach 7:30 - 15:30
Organizacja przyjmowania skarg i wniosków
- Prawo zgłoszenia sygnału obywatelskiego (skargi, wnioski, petycje, listy) przysługuje każdemu.
- Sygnał obywatelski może być złożony w formie pisemnej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub ustnie, przy czym petycja nie może zostać zgłoszona ustnie.
- Sygnał obywatelski musi zawierać dane umożliwiające udzielenie odpowiedzi oraz fakty pozwalające na ustalenie przedmiotu sprawy zgłoszonego przez klienta. Wymogi formalne dotyczące sygnałów obywatelskich określone są we wskazanych poniżej aktach prawnych.
- Zgłoszenie sygnału obywatelskiego jest wolne od opłat.
- Klasyfikacja prawna sygnału obywatelskiego zależy od treści pisma, a nie od jego nazwy.
- Nikt nie jest narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.
Skargi, wnioski, petycje i inne sygnały obywatelskie w formie pisemnej należy kierować na adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pleszewie
ul. Kazimierza Wielkiego 7a
63-300 Pleszew
lub odpowiednio na adres: sekretariat@pcpr-pleszew.pl
W sprawach skarg i wniosków dyrektor przyjmuje w każdy poniedziałek w godz. 8.00 – 13.00.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jest jednostką organizacyjną, realizującą zadania z zakresu pomocy społecznej na szczeblu samorządu powiatu. Centrum jest jednostką budżetową, której organem założycielskim jest Rada Powiatu Pleszewskiego. Centrum działa jako samodzielna jednostka organizacyjno-budżetowa podporządkowana bezpośrednio Zarządowi Powiatu Pleszewskiego.
- Przedmiotem Centrum jest realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej, ochrony zdrowia psychicznego, rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych. Udziela pomocy i określonych form wsparcia wybranym grupom klientów – niepełnosprawnym, rodzinom zastępczym, pełnoletnim wychowankom tych rodzin oraz placówek opiekuńczo – wychowawczych, osobom posiadającym status uchodźcy.
- Kwalifikuje i kieruje osoby ubiegające się o przyjęcie do domu pomocy społecznej.
-
Zapewnia dzieciom pozbawionym całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej opiekę i wychowanie w rodzinach zastępczych lub placówkach opiekuńczo – wychowawczych.
-
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie nie świadczy pomocy finansowej osobom indywidualnym znajdującym się w trudnej sytuacji bytowej. Wsparcia w tych sytuacjach udzielają gminne ośrodki pomocy społecznej, właściwe ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej.
-
Zadania dotyczące rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, a w szczególności
- dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej,
- dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
- dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
- dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,
- dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,
- udzielanie osobom niepełnosprawnym pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczej albo rolniczej, albo wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej,
- udzielanie dofinansowania do wysokości 50% oprocentowania kredytów bankowych, zaciągniętych przez osoby niepełnosprawne na kontynuowanie działalności gospodarczej lub prowadzenie własnego lub dzierżawionego gospodarstwa rolnego,
- dokonywanie zwrotu kosztów wyposażenia stanowisk pracy osoby niepełnosprawnej,
- finansowanie kosztów szkolenia bezrobotnych osób niepełnosprawnych lub innych osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i nie pozostających w zatrudnieniu.
Regulacje dotyczące przedmiotu i terminu załatwiania sygnałów obywatelskich:
- SKARGI
- art. 227, 231, 237, 36-38 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(źródło: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000023 (odnośnik zewnętrzny)) - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
(źródło: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20020050046 (odnośnik zewnętrzny))
- art. 227, 231, 237, 36-38 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- WNIOSKI
- art. 241 § 1, 237 § 1, 243 - 245 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(źródło: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000023 (odnośnik zewnętrzny)) - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
(źródło: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20020050046 (odnośnik zewnętrzny))
- art. 241 § 1, 237 § 1, 243 - 245 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- PETYCJE
- art. 2,7, 10 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach
(źródło: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140001195 (odnośnik zewnętrzny))
- art. 2,7, 10 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pleszewie |
---|---|
Data utworzenia: | 2015-07-28 |
Data publikacji: | 2015-07-28 |
Osoba sporządzająca dokument: | Główny Redaktor BIP |
Osoba wprowadzająca dokument: | Mirosław Hajdasz |
Liczba odwiedzin: | 8218 |
Rozwiń Historia zmian
Data i godzina zmiany | Osoba zmieniająca | Opis zmiany | Poprzednia wersja |
---|---|---|---|
2016-04-19 10:13:17 | Administrator | Uzupełnienie informacji o sposób załatwienia spraw | Informacje o sposobie przyjmowania i załatwiania spraw |
2015-07-28 19:00:57 | Administrator | Przyjmowanie interesantów | Informacje o sposobie przyjmowania i załatwiania spraw |